FAQ - GYIK
Gyakori kérdések
ha nem találod a kérdést/választ, írj nekünk !
Üzleti modell, költségek
Mi a garancia az üzletszerzési költségeim megtérülésére?
Kockázatmentessé nem tudjuk tenni az üzletszerzést (lásd alább a 100% sikerdíjról), de jelentős részét ávállaljuk - mindvégig, amíg a hatókörünkben van annak a kezelése.
Tehát nem kérünk setup- vagy onboarding fee-t, és nem kérünk pénzt a sikertelen elérésekért sem (ami kb. 95% az összes vezetői elérésünkből). Mi csak a számodra biztosan értéket jelentő, a ténylegesen megtartott találkozók után számítunk fel díjat. Az "érték" itt viszont nem egyenlő a szerződéssel! Érték számodra az, hogy valódi lehetőséget kapsz bizalmat építeni, nyertes ajánlatot tenni, legyűrni a konkurrenciát egy komoly érdeklődőnél. Ez utóbbiak mind kizárólag a te hatókörödben vannak - tehát számunkra szerencsejáték-kategória, ezért árazni sem tudjuk, munkafolyamatot sem tudunk szervezni rá. A sikertelen eléréseink költségét végül megfizeted a találkozónkénti díjban - de a megtérülésének a kockázatát mi vállaltuk. A kockázatot és a megtérülést nem érdemes összemosni.
Az értékesítés-fejlesztési tanácsadásunk során a "mindig az előző lépést fizeted ki" modellünk garantálja, hogy minden kifizetett díj mögött már kézzelfogható eredmény és vevői elégedettség áll.
Működik a 100% sikerdíjas üzletszerzés?
A mi modellünkben sajnos nem. Ennek a legfontosab okai, dióhéjban:
1. Ha teljesen a saját szakállunkra szereznénk az üzletet, a piaci logika azt diktálná, hogy megversenyeztessünk téged a konkurrenciával: ki fizet többet a leadért? 🤔
2. Ha az üzetszerzés teljes kockázatát átháríthatnák a vállalkozások más cégekre, akkor sokkal többen vállalkoznának, mert mindenki "csak úgy" kapná a megrendeléseket, tehát "alapjövedelem-szerűen" garantált lenne a cégek működése.
3. A cégtulajdonosok invesztálnak a termékbe, a gépekbe, a munkatársakba, az infrastruktúrába. Miért éppen az értékesítésbe ne kellene? Ez a legfontosabb képessége egy cégnek!
(4. Elméletileg lenne mód egyébként arra, hogy átvállaljuk a teljes sales kockázatodat - de akkor kockázati tőkealap-szerű vagy biztosítói komponensre lenne szükség az üzleti modellünkben.)
Még részletesebben erről lásd a blogposztunkat.
Mi történik, ha nem jön létre érdemi üzlet a leszervezett találkozókból?
Nem minden találkozóból lesz megrendelés, ez bizonyos. B2B-ben a 20% konverzió átlagosnak (néha jónak) számít. Az a fontos, hogy a sikeres- és sikertelen találkozók együttes díja nem fogja meghaladni a sikeres szerződéskötések előre megbeszélt százalékát.
Másrészt, a sales ciklus B2B-ben hosszú, nem ritkán években mérhető. Ezért minden egyes lead után follow-up szükséges: vagy a DMCenter, vagy a Megrendelőnk saját erőforrásaival. Előbbi az opcionális "szerződésig visszük" csomagunk, amelyben lemenedzseljük az ajánlattételt és a szerződéskötést is.
Van más költségem is a találkozók díján felül?
Alapmodellünkben az üzletszerzésért nincs, csak a tanácsadási feladatokért és a vásárolt adatokért számlázunk külön. A találkozókhoz fix díj tartozik, amely magában foglalja a teljes előkészítési, kutatási és telefonos költséget is. Ha bővített szolgáltatást szeretnél (pl. CRM-integráció, utókövetés, kampányriport), akkor annak díját külön egyeztetjük.
Ha értékesítés-fejlesztési tanácsadást is igénybe veszel, annak az eredménytermékét fel tudod használni a mi üzletszerzésünkön kívül is. Például, tanácsadási díjat kérünk az értékesítési üzeneted tömör, lényegre törő megfogalmazásáért, amit fel tudsz később használni a weboldaladon, szórólapokon, email marketingben, stb. Igaz, ez lesz lényegében a telemarketing scriptünk gerince is, ami a mi munkánkhoz nélkülözhetetlen. (Ha már van ilyen kidolgozott üzened, akkor nem kell fizetned tanácsadási díjat.)
Módszertan, minőségbiztosítás
Lehet-e bizalmat építeni telefonon az én iparágamban?
Igen. B2B szektorban a döntéshozók zöme megszokta a telefonos kapcsolatfelvételt, a bizalmat el lehet kezdeni építeni ezen a csatornán. A kulcs a minőségi, személyre szabott kommunikáció. Profi étékesítőink nem "betanult szöveget" olvasnak, hanem valós párbeszédet indítanak el, kérdeznek és igényeket mérnek fel, felsővezetőknek megfelelő kommunikációs stílusban.
Nem járatják-e le a cégemet külsős sales-esek
(mivel nem ismerik a termékemet)?
Minden kampány előtt dedikált onboardingot tartunk a munkatárainknak, akik megismerik a terméket, az értékajánlatot, a célcsoport problémáit. Emellett a hívásokat minőségbiztosítással, tréninggel és valós idejű szkriptfejlesztéssel követjük – így garantáljuk a márkához méltó megszólalást.
Minden megrendelőnk próbahívással győződhet meg az igényes értékesítői kommunikációról.
(Az igazsághoz tartozik, hogy nem várnak el szakértői felkészültséget a célcsoporttag döntéshozók sem - pontosan tudják hogy egy telesales munkatárs hívja őket. Ha a kollégánk nem tud válaszolni egy kérdésre, máris talált egy apropót, hogy személyes találkozót szervezzen veletek - természetesen csak pozitív lead kvalifikáció után!)
Hogyan kerüljük el a látszat-érdeklőket,
az időpazarló találkozókat, "árnyékra vetődéseket"?
Az érdeklődőket előzetesen szűrjük és minősítjük. Csak olyan döntéshozókkal szervezünk találkozót számodra, akik a célcsoportodba esnek, előzetes személyes közlésük alapján valós érdeklődést mutatnak, és hajlandók időt szánni a beszélgetésre. Csak akkor szervezünk találkozót, ha a lead megfelel az előzetesen meghatározott lead kvalifikációs kritériumoknak. Így sem "töltelék találkozókat", sem cold contact-okat nem szervezünk neked.
Milyen adatbázisból fogunk dolgozni?
Az adatbázist mi intézzük. Több forrásból dolgozunk: saját, frissített B2B döntéshozói adatbázisunkból, licencelt cégadatbázisokból, valamint igény szerint publikus webes forrásokból (pl. LinkedIn Sales navigator és data enrichment platformok). A célcsoport szűrési- és szegmentációs paramétereit előzetesen, közösen határozzuk meg – az adatminőséget pedig garantáljuk.
Hogyan garantálják, hogy a találkozók valóban döntéshozóval történnek?
Minden leadet előzetesen validálunk LinkedIn-en, cégadatbázisokban és mindenképp telefonos előszűréssel is. Kizárólag olyan találkozót szervezünk, ahol a kontakt jogosult dönteni (legtöbbször szakmai döntéshozó, tehát nem beszerző) vagy - Megrendelőnk előzetes hozzájárulásval - olyan személlyel, aki legalább is döntéselőkészítő szerepben van.
Mi történik, ha a már meglévő ügyfelemet hívják fel a nevemben?
Minden kampány előtt duplikációvédelmet alkalmazunk: összevetjük a Te meglévő ügyfél- és partnerlistádat az általunk használt adatbázissal, hogy semmilyen meglévő ügyfél ne kerüljön újra megkeresésre.
Ha nem akarod, ehhez nem is kell a saját ügyféllistádat a rendelkezésünkre bocsátanod: mi átküldjük előzetesen a nyers adatbázist, és te törlölsz belőle minden céget, aki szerinted nem célcsoportunk - mi pedig nem tudjuk, hogy pontosan miért törölted.
Kik fogják felhívni a leendő ügyfeleimet?
Mennyire képzettek az operátoraik?
Saját, belső képzésen átesett B2B értékesítési menedzserek dolgoznak (tehát nem operátorok!), akik rutinosan kezelnek magas szintű üzleti beszélgetéseket – nem "call centeresek", hanem presales szakemberek.
Tudják-e kezelni a mi speciális, B2B technológiai / iparági nyelvezetünket?
Igen. A kampány indítása előtt workshopon dolgozzuk ki az iparág-specifikus scriptet és híváslogikát, amit tesztelés után élesítünk.
Hogyan követhetem nyomon a kampány előrehaladását és eredményeit?
Minden ügyfelünk heti státusz jelentést és részletes riportot kap kap egy online dashboardon, ahol láthatóak a heti teljesítmények, konverziós arányok, ütemezett találkozók és státuszok.
Az én meglévő adatbázisomat is használhatjuk a kampányhoz?
Természetesen! Be tudjuk integrálni a saját adatbázisodat a kampányba – és természetesen mi is biztosítunk friss, validált leadeket.
A versenytársaim is dolgoztak már a DMCenter-rel? Eladhatjátok-e nekik ugyanezeket a leadeket?
Könnyen lehet, hogy korábban dolgoztunk már valamelyik versenytársnak. Ez azt jelenti akkor, hogy jól ismerjük a piaci szegmenst.
Párhuzamosan viszont nem dolgozunk versenytársaknak. Konzorciumi modellünkben iparági komplementer szereplőkel szervezünk esetleg közös, csoportos kampányokat.
Egy bizonyos időszakon belül (kb. fél év) nem keressük meg ugyanazt a célcsoporttagot konkurrens ajánlattal.
Erőforrás-becslés, feladatok
Milyen gyorsan indulhat el a kampány, ha most döntök?
Általában 15 munkanapon belül el tudunk indulni, amennyiben minden szükséges inputot (termékinfó, célcsoport, hozzáférések) időben megkapunk. Expressz tempóban is minimum 2 hét szükséges a (közös) felkészülésre.
Mennyi munkát, erőforrást igényel részemről a kampányindítás és a lebonyolítása?
Az induláshoz mindössze 3-5 óra ráfordításra van szükséged – ezt egy rövid onboarding call, és script-visszacsatoló beszélgetés és néhány háttéranyag (pl. termékleírás, értékajánlat, eddigi ügyfélkör, korábbi kampányok) megosztása teszi ki.
Ezután minden operatív feladatot átvállalunk: a célcsoport-kutatástól kezdve a szövegíráson, adatbázis-építésen és -tisztításon át egészen a hívásokig, email kampányig vagy LinkedIn outreach-ig.
A kampány alatt mindössze heti 1-2 órányi visszajelzésre és jóváhagyásra van szükség tőled (például a státusz meetingeken), hogy finomhangolni tudjuk az üzeneteket és prioritásokat.
Vagyis: te stratégiai irányítást adsz, mi elvégezzük helyetted az operatív értékesítési munkát. Ezért szeretnek minket azok a cégvezetők, akiknek nincs idejük "megnézni minden kampány-emailt" – csak az eredményekre kíváncsiak.
Pontosan milyen feladataim vannak a kampányíndításál?
Szerződéskötést követően:
- 1,5 órás onborading videochat (termék ismertető)
- 1 órás script review videochat
- 1,5 óra videochat workshop: célcsoport-szegmentáció és lead kvalifikációs paraméterek meghatározása
- oneapger / landing előállítása
- blacklist (meglévő ügyfelek) meghatározása
- (meglévő adatbázis rendelkezésre bocsátása)
Kell-e bármit tennem nekem kampány közben, vagy teljesen önállóan viszik?
A beállítás során szükségünk lesz a terméked bemutatására és célcsoport-definícióra, de utána önállóan visszük a kampányt – heti riportálással és finomhangolással.