FAQ - GYIK

Gyakori kérdések

ha nem találod a kérdést/választ, írj nekünk !

Üzleti modell, költségek

Mi a garancia az üzletszerzési költségeim megtérülésére?

Átvállaljuk ügyfelink üzletszerzés kockázatainak jelentős részét - mindvégig, amíg a hatókörünkben van annak a kezelése. (Teljesen kockázatmentessé ugyanakkor nem tudjuk tenni - lásd a követkqező FAQ a 100% sikerdíjról).

Tehát nem kérünk setup- vagy onboarding fee-t, és nem kérünk pénzt a sikertelen elérésekért sem (ami normál esetben az összes vezetői elérés kb. 95%-a!). Mi csak a valós igényre szervezett és meg is tartott találkozók után számítunk fel díjat - tehát csak a számodra biztos értékért. Az "érték" viszont nem egyenlő a szerződéssel! Biztosan érték számodra az, hogy valódi lehetőséget kapsz bizalmat építeni, nyertes ajánlatot tenni egy komoly érdeklődőnél. Sőt, a B2B-ben nem ritka, hogy csak néhány éven belül érik üzletté egy mai találkozó.

Az értékesítés-fejlesztési tanácsadásunk során a "mindig az előző lépést fizeted ki" modellünk garantálja, hogy minden kifizetett díj mögött már kézzelfogható eredmény és vevői elégedettség áll.

Működik a 100% sikerdíjas üzletszerzés?

A 100% sikerdíjas modell sajnos nem fenntartható. Dióhéjban azért, mert:

1. Te vajon szerződnél-e úgy a saját ügyfeleiddel, hogy csak akkor fizetnek ki titeket, ha majd szerződést kötnek ők az új ügyfeleikkel? 🤔

Közgazdasági szempontból: ha az üzletszerzés teljes kockázatát átháríthatnák a vállalkozások más cégekre, akkor "alapjövedelem-szerűen" garantált lenne a cégek működése, mert mindenki sorban kapná a megrendeléseket külsősöktől. Gombamód szaporodnának a független "lead-gyárak", akik másodlagos piacon osztják ki az üzleti lehetőségeket. Ez valamiért nincs így, és éppen a kockázati tényező miatt (nem amiatt, hogy 10%-ot ne érne meg bárkinek egy szerződés).

2. Ha teljesen a saját szakállunkra szereznénk az üzletet nektek, a piaci logika azt diktálná, hogy megversenyeztessünk téged a konkurrenciáddal: ki fizet többet a leadért? 🤔

3. A cégtulajdonosok invesztálnak a termékbe, a gépekbe, a munkatársakba, az infrastruktúrába. Miért éppen az értékesítésbe ne kellene? Ez a legfontosabb képessége egy cégnek...

(4. A 100% kockázat-átvállalás elméletileg menedzselhető lehetne kockázati tőkealap- vagy biztosító-szerű üzleti modellel. De ehhez egyrészt túlságosan heterogén a megrendelői környezete egy-egy ügynökségnek, másrészt jelentős pluszköltség is keletkezne - épp az 1. pontban leírt kockázat prémiuma.) 

Még részletesebben erről lásd a blogposztunkat is.

Mi történik, ha nem jön létre érdemi üzlet a leszervezett találkozókból?

Nem minden találkozóból lesz megrendelés, ez bizonyos. B2B-ben a 20% konverzió átlagosnak (néha jónak) számít. Az a fontos, hogy a sikeres- és sikertelen találkozók együttes díja nem fogja meghaladni a sikeres szerződéskötések előre megbeszélt százalékát.

Másrészt, a sales ciklus B2B-ben hosszú, nem ritkán években mérhető. Ezért minden egyes lead után follow-up szükséges: vagy a DMCenter, vagy a Megrendelőnk saját erőforrásaival. Előbbi az opcionális "szerződésig visszük" csomagunk, amelyben lemenedzseljük az ajánlattételt és a szerződéskötést is.

Van más költségem is a találkozók díján felül?

Alapmodellünkben az üzletszerzésért nincs, csak a tanácsadási feladatokért és a vásárolt adatokért számlázunk külön. A találkozókhoz fix díj tartozik, amely magában foglalja a teljes előkészítési, kutatási és telefonos költséget is. Ha bővített szolgáltatást szeretnél (pl. CRM-integráció, utókövetés, kampányriport), akkor annak díját külön egyeztetjük.

Ha értékesítés-fejlesztési tanácsadást is igénybe veszel, annak az eredménytermékét fel tudod használni a mi üzletszerzésünkön kívül is. Például, tanácsadási díjat kérünk az értékesítési üzeneted tömör, lényegre törő megfogalmazásáért, amit fel tudsz később használni a weboldaladon, szórólapokon, email marketingben, stb. Igaz, ez lesz lényegében a telemarketing scriptünk gerince is, ami a mi munkánkhoz nélkülözhetetlen. (Ha már van ilyen kidolgozott üzened, akkor nem kell fizetned tanácsadási díjat.)

Módszertan, minőségbiztosítás

Lehet-e bizalmat építeni telefonon az én iparágamban?

Igen. B2B szektorban a döntéshozók zöme megszokta a telefonos kapcsolatfelvételt, a bizalmat el lehet kezdeni építeni ezen a csatornán. A kulcs a minőségi, személyre szabott kommunikáció. Profi étékesítőink nem "betanult szöveget" olvasnak, hanem valós párbeszédet indítanak el, kérdeznek és igényeket mérnek fel, felsővezetőknek megfelelő kommunikációs stílusban.

Nem járatják-e le a cégemet külsős sales-esek
(mivel nem ismerik a termékemet)?

Minden kampány előtt dedikált onboardingot tartunk a munkatárainknak, akik megismerik a terméket, az értékajánlatot, a célcsoport problémáit. Emellett a hívásokat minőségbiztosítással, tréninggel és valós idejű szkriptfejlesztéssel követjük – így garantáljuk a márkához méltó megszólalást.

Minden megrendelőnk próbahívással győződhet meg az igényes értékesítői kommunikációról.

(Az igazsághoz tartozik, hogy nem várnak el szakértői felkészültséget a célcsoporttag döntéshozók sem - pontosan tudják hogy egy telesales munkatárs hívja őket. Ha a kollégánk nem tud válaszolni egy kérdésre, máris talált egy apropót, hogy személyes találkozót szervezzen veletek - természetesen csak pozitív lead kvalifikáció után!)

Hogyan kerüljük el a látszat-érdeklőket,
az időpazarló találkozókat, "árnyékra vetődéseket"?

Az érdeklődőket előzetesen szűrjük és minősítjük. Csak olyan döntéshozókkal szervezünk találkozót számodra, akik a célcsoportodba esnek, előzetes személyes közlésük alapján valós érdeklődést mutatnak, és hajlandók időt szánni a beszélgetésre. Csak akkor szervezünk találkozót, ha a lead megfelel az előzetesen meghatározott lead kvalifikációs kritériumoknak. Így sem "töltelék találkozókat", sem cold contact-okat nem szervezünk neked.

Milyen adatbázisból fogunk dolgozni?

Az adatbázist mi intézzük. Több forrásból dolgozunk: saját, frissített B2B döntéshozói adatbázisunkból, licencelt cégadatbázisokból, valamint igény szerint publikus webes forrásokból (pl. LinkedIn Sales navigator és data enrichment platformok). A célcsoport szűrési- és szegmentációs paramétereit előzetesen, közösen határozzuk meg – az adatminőséget pedig garantáljuk.

Hogyan garantálják, hogy a találkozók valóban döntéshozóval történnek?

Minden leadet előzetesen validálunk LinkedIn-en, cégadatbázisokban és mindenképp telefonos előszűréssel is. Kizárólag olyan találkozót szervezünk, ahol a kontakt jogosult dönteni (legtöbbször szakmai döntéshozó, tehát nem beszerző) vagy - Megrendelőnk előzetes hozzájárulásval - olyan személlyel, aki legalább is döntéselőkészítő szerepben van.

Mi történik, ha a már meglévő ügyfelemet hívják fel a nevemben?

Minden kampány előtt duplikációvédelmet alkalmazunk: összevetjük a Te meglévő ügyfél- és partnerlistádat az általunk használt adatbázissal, hogy semmilyen meglévő ügyfél ne kerüljön újra megkeresésre.

Ha nem akarod, ehhez nem is kell a saját ügyféllistádat a rendelkezésünkre bocsátanod: mi átküldjük előzetesen a nyers adatbázist, és te törlölsz belőle minden céget, aki szerinted nem célcsoportunk - mi pedig nem tudjuk, hogy pontosan miért törölted.

Kik fogják felhívni a leendő ügyfeleimet?
Mennyire képzettek az operátoraik?

Saját, belső képzésen átesett B2B értékesítési menedzserek dolgoznak (tehát nem operátorok!), akik rutinosan kezelnek magas szintű üzleti beszélgetéseket – nem "call centeresek", hanem presales szakemberek.

Tudják-e kezelni a mi speciális, B2B technológiai / iparági nyelvezetünket?

Igen. A kampány indítása előtt workshopon dolgozzuk ki az iparág-specifikus scriptet és híváslogikát, amit tesztelés után élesítünk.

Hogyan követhetem nyomon a kampány előrehaladását és eredményeit?

Minden ügyfelünk heti státusz jelentést és részletes riportot kap kap egy online dashboardon, ahol láthatóak a heti teljesítmények, konverziós arányok, ütemezett találkozók és státuszok.

Az én meglévő adatbázisomat is használhatjuk a kampányhoz?

Természetesen! Be tudjuk integrálni a saját adatbázisodat a kampányba – és természetesen mi is biztosítunk friss, validált leadeket.

A versenytársaim is dolgoztak már a DMCenter-rel? Eladhatjátok-e nekik ugyanezeket a leadeket?

Könnyen lehet, hogy korábban dolgoztunk már valamelyik versenytársnak. Ez azt jelenti akkor, hogy jól ismerjük a piaci szegmenst.

Párhuzamosan viszont nem dolgozunk versenytársaknak. Konzorciumi modellünkben iparági komplementer szereplőkel szervezünk esetleg közös, csoportos kampányokat.

Egy bizonyos időszakon belül (kb. fél év) nem keressük meg ugyanazt a célcsoporttagot konkurrens ajánlattal.

Erőforrás-becslés, feladatok

Milyen gyorsan indulhat el a kampány, ha most döntök?

Általában 15 munkanapon belül el tudunk indulni, amennyiben minden szükséges inputot (termékinfó, célcsoport, hozzáférések) időben megkapunk. Expressz tempóban is minimum 2 hét szükséges a (közös) felkészülésre.

Mennyi munkát, erőforrást igényel részemről a kampányindítás és a lebonyolítása? 

Az induláshoz mindössze 3-5 óra ráfordításra van szükséged – ezt egy rövid onboarding call, és script-visszacsatoló beszélgetés és néhány háttéranyag (pl. termékleírás, értékajánlat, eddigi ügyfélkör, korábbi kampányok) megosztása teszi ki.

Ezután minden operatív feladatot átvállalunk: a célcsoport-kutatástól kezdve a szövegíráson, adatbázis-építésen és -tisztításon át egészen a hívásokig, email kampányig vagy LinkedIn outreach-ig.

A kampány alatt mindössze heti 1-2 órányi visszajelzésre és jóváhagyásra van szükség tőled (például a státusz meetingeken), hogy finomhangolni tudjuk az üzeneteket és prioritásokat.

Vagyis: te stratégiai irányítást adsz, mi elvégezzük helyetted az operatív értékesítési munkát. Ezért szeretnek minket azok a cégvezetők, akiknek nincs idejük "megnézni minden kampány-emailt" – csak az eredményekre kíváncsiak.

Pontosan milyen feladataim vannak a kampányíndításál?

Szerződéskötést követően:

  1. 1,5 órás onborading videochat (termék ismertető)
  2. 1 órás script review videochat
  3. 1,5 óra videochat workshop: célcsoport-szegmentáció és lead kvalifikációs paraméterek meghatározása
  4. oneapger / landing előállítása
  5. blacklist (meglévő ügyfelek) meghatározása
  6. (meglévő adatbázis rendelkezésre bocsátása)


Kell-e bármit tennem nekem kampány közben, vagy teljesen önállóan viszik?

A beállítás során szükségünk lesz a terméked bemutatására és célcsoport-definícióra, de utána önállóan visszük a kampányt – heti riportálással és finomhangolással.