Radioaktívak-e a B2B adataid ☢️?

2025.01.08

1907-ben a neves fizikus, Ernest Rutherford fogalmazta meg először a radioaktív felezési idő elvét. Gyorsan előrehaladtunk 111 évet, és máris van egy praktikus elnevezésünk arra az időre, amely ahhoz szükséges, hogy egy adott mennyiség a kezdeti érték felére bomoljon. A dolgok bomlanak, és egyesek gyorsabban bomlanak, mint mások... 

Az Ön B2B kapcsolati adatbázisa rendelkezik egy "felezési idő"-vel. És ez rövidebb, mint gondolná.

Statisztikai háttér

 Két nyilvánvaló tényező járul hozzá a B2B adatbázisok hihetetlen mértékű pusztulásához. Az érdeklődők elérhetetlenné válnak (pl. munkáltatóváltáskor). Az érdeklődők irrelevánssá válnak (pl. ugyanaz a cég, új szerepkör). Kiderült, hogy az átlagos nagyvárosi dolgozó méhek gyorsan és lazán járnak el, ha álláskeresésről van szó, és a fenti két tényező egyre gyakoribb esemény.

Egy átlagos életünk során lenyűgözően sokszor, 12 alkalommal váltunk munkaadót. Ha ehhez még hozzáadunk egy maroknyi, ugyanannál a cégnél betöltött új szerepet, akkor máris könnyedén túllépjük a 15-öt. Általában egy 40-50 éves pályafutás alatt. Körülbelül 3 évente egyszer, ez egy tisztességes ökölszabály. (Egy gyors kirándulás a memóriámban 7 munkáltató / 12 szerepkörre tesz engem a mai napig... szóval van még élet az öreg kutyában!)

Bármi is legyen az időjárás, a foglalkoztatás változása egyre nagyobb ütemben növekszik.Az USA Munkaügyi Statisztikai Hivatala nemrégiben országos szinten hatalmas csökkenésről számolt be az átlagos szolgálati idő tekintetében, két év alatt 10%-kal csökkent. Mindez drasztikusan csökkenti az Ön B2B adatainak életképes élettartamát.

A demográfiai szolgálati idő arányában nagy szerepet játszik a helyszín, valamint az életkor, a nem, a szakma és az etnikai hovatartozás is... amelyekről ebben a bejegyzésben nem fogok beszélni.

Egy szó, mint száz - a modern munkahelyváltás üteme azt jelenti, hogy a B2B-adatok felezési ideje körülbelül 18 hónap.

Valójában két év elteltével a B2B adatbázisának csupán 45%-a érvényes még.

Kémiai szempontból a B2B adatok inkább a francium-223-hoz hasonlítanak (a Half-Life 20 perc), míg a B2C adatok inkább a szén-14-hez (a felezési ideje 5715 év). Ha abból indulunk ki, hogy az emberek átlagosan háromévente egyszer váltanak szerepet, akkor az adatbázis Half-Life értéke a következő: mit jelent egy adott B2B ügyféllista esetében.